Weekend net voorbij - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Weekend net voorbij - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Weekend net voorbij

Blijf op de hoogte en volg Miriam

07 April 2014 | India, Calcutta

Hoi hier weer het een en ander meegemaakt. De outdoor is maandag druk bezocht. Er waren vandaag zeker 700 patiënten. En wel hebben ongeveer 200 spuiten gezet. En veel mensen bloeddruk gemeten. Verder zijn wel gaan kijken met 2 mensen bij het voedingsproduct. Dit houd in dat de mensen tijdens de zwangerschap al voorlichting krijgen over de voeding vanaf de geboorte. De meeste geven borstvoeding. Maar soms lukt dat niet. Dan starten ze met flesvoeding. Met drie maanden veranderd dit en met 6maanden. En dan beginnen ze mee te eten met brood. Verder woorden ook oogmeting gedaan. En kopen de mensen in de outdoor ook hun medicijnen die door de dokter worden voorgeschreven. Ook de tandarts was vandaag aanwezig. Er zijn 4 artsen die de gewone patiënten behandelen. Verder nog een radioloog. Een van de 4 artsen is de gynaecoloog. We hebben gewerkt van half 11 tot 3 uur. Daarna zijn wij gaan eten. We hadden op het eind van de middag nog een meting met dr. Sujit. Die was erg langdradig. Een hield zich niet aan de regels en daar was een hele discussie over. Ja je weet als je hierheen gaat dat je regels hebt en anders dan thuis. Ik had noedels met ei. Veel water word er gedronken. Ik leg de flessen in de diepvries dan blijft het langer koud. Met wat geluk tot 2 uur. Daarna is het lauw en later warm. Ach ja als je dorst heb last je het toch. Gisteren vrij gehad. Om 10 uur naar de stad vertrokken en eerst kaartjes voor de trein gekocht. Haha kaartjes bijna 12 uur heen en 8 uur terug. Voor 965 roepies. Net geen 12 euro. Nog eens andere prijzen als in Nederland. Daarna nog naar makkelijke broek gekocht. Weet gaan trouwen weekend naar pure. Dit is aan het strand. Weet gaan met de nachttrein en hebben slaapwandelen met airco. En zondag terug met de trein zitplaatsen met airco. Daarna zijn wel naar het grootste museum van calculator gegaan India museum. Toen werd dat hadden gezien Ik weet wat gang eten. Weet waren met 3 Belgen 1 Nederlandse 1 Zweedse en 1 Italiaanse. Wel gezellig. Daarna Door naar het victorie memorial. Dit lag in het midden van een schitterend park. Weet hebben foto's gemaakt en Elf nog met zonsondergang. Weet hebben onze dag afgesloten met aan de overkant een waterballet van allerlei fonteinen. Dit was in kleur. Een ijsje erbij en genieten. Mijn eerste weekend in Calkutta. Ik hadden even met karen gebeld. Vond het moeilijk om op te hangen. Ja even mijn tranen weggeslikt daarna mam even gebeld. Blij verrast dat ze mij hoorde. Ja een fijne groep mensen waar ik mee in de gast house ben. Zo ik ga langzaam mijn bed opzoeken. Doei tot de volgende schrijven.

• 09 April 2014 - 08:50

Ien:

He, en je hebt al heel wat meegemaakt he. Het bevalt je wel goed lees ik . Dat is fijn en je bent met een leuke groep dat is ook belangrijk.Toen je was gaan winkelen was je daar ook een JUUL tegengekomen met handige koopjes????? was wel handig geweest he.
    Je houdt zo wel je verpleegtechnische handelingen op peil en blijf je bekwaam, hier moet je iedere keer weer gaan toetsen ha ha. Krijg je al veel respons uit het kikkerlandje op je reisverslagen?Voor je het weet vliegt de tijd en zit je weer in de DIKKE(380)zou Jean zeggen. Geniet van de tijd wat je nog daar bent en maak maar veel mensen, als is het een klein beetje beter,voor jou heb je je steentje bijgedragen.

Tjuus je en tot snel,
    Ien xx