Kookles - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Kookles - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Kookles

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

09 April 2014 | India, Calcutta

gisteravond kookles gehad. een aardappelgerecht pittig en daarbij hadden we een soort brood. ik ben de naam al weer kwijt. en als toetje zoete rijstepap.
We waren maar met een klein groepje omdat er al een aantal was vertrokken. Die hadden geen zin om te koken en twee van de Belgische groep waren de treinkaartjes halen. want wij de 3 Belgen en ik vertrekken vanavond naar Puri. Dat is een plaatsje aan zee. We gaan met de nachttrein en komen zondag overdag terug. Het koken was gezellig. we hebben met z'n 6e aardappels geschild. en daarna werd er samen gekookt. Er kwam chili in en laurier kummel zout olie en van alles anders. Alles bij elkaar pittig maar lekker. het brood is een mengsel van 1 kg meel met een kopje olie en 1 kopje water. goed kneden. Dan maak je kleine bolletjes en ie rol je met wat olie uit tot pannenkoekjes. Daarna bak je ze in hete olie tot brood. Lekker. De rijstepap was lekker alleen erg zoet. zit 3x zoveel suiker in als ik gewend ben. We waren pas om half 11 thuis en toen heb ik mijn tas ingepakt voor vandaag. Vanmorgen eerst mijn kamer een beurt gegeven. het was vies. de vloer gedweild en mijn bed verschoont. Na een klein uurtjes was het beddengoed droog en kon ik mijn bed weer opmaken. Lekker gedoucht. alleen kom je natter uit de douch als erin. Het zweet liep langs me af. jeetje het lijkt wel of ik in e regen sta. De luchtvochtigheid is weer erg hoog. Nog even met Peter geappt. Gezellig dat we zo contact houden. Vanmorgen zouden we met twee mensen een Belg en ik een meeting hebben met de minister van gezondheid samen met r. Sujit. Maar dat ging niet door. Dus zijn we met z'n tweetjes maar naar de indoor gegaan. Hier gaan we op zoek naar een hotel voor vanavond en daarna naar het gehandicapte centrum. Nou iedereen alvast een fijn weekend. Misschien kan ik tussendoor nog even mijn blog bijwerken en anders maandag verslag.

groetjes doeiii

• 09 April 2014 - 10:16

Leonie:

Hoi, Miriam. Nou je maakt wel vanalles mee daar. Volgens mij heb je het daar drukker dan hier, haha. Maar ga nu maar lekker genieten van je vrije tijd, lekker aan het strand. Je hebt weer goed werk verricht voor onze Indiase medemensjes. Let goed op jezelf en tot het volgende reisverslag.