commentaar op de reisverslag. - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu commentaar op de reisverslag. - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

commentaar op de reisverslag.

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

12 April 2014 | India, Calcutta

Ik ben verrast van alle leuke en lieve reacties. Haha dan komen de emoties effe boven. Ja de tijd vliegt. Morgen alweer terug naar calcutta. Goed. De vakantie was leuk maar weer aan het werk ook. Nog even genieten nu en dan terug. Ik wil nog een hele hoop doen. Naar een school gaan waar verpleegkundige worden opgeleid en daar gaan vertellen hoe wij in de wijk werken. Wat wij allemaal doen in de wijk. Verder hoop ik nog een bevalling kan meemaken. Verder heb ik nog een gesprek gehad met de gynaecoloog van het centrum. Ja er zijn veel mensen die anti conceptie gebruiken. Hierdoor minder geboortes. Maar het gebruik van condooms word slecht gebruik. Waardoor er veel hiv is. Ook is er een project van baby voeding. De moeders kunnen voor weinig geld voeding kopen. Die worden gemaakt Door vrijwilligers en vollenteers zoals ik. Er word een mengsel gemaakt van verschillende soorten meel en ook noten word gemengd en in zakjes van 250 gram gedaan. Die worden dicht geschroeid en in doosjes gedaan. Vanaf 3 maanden en 6 maanden veranderd deze voeding. Van 0 tot 3 maanden is er babymelk elke week worden deze zakjes gemaakt. Met zn alle om de pot en vullen maar. Kinderen krijgen geen luier om. Die kennen ze denk ik niet. Tot nu toe nog niet gezien. De moeders laten de kindjes bloot liggen of met een broekje. Vaak een zeiltje onder de billen met een doek. Zo houden ze de plas en ontlasting weg. Het is in het ziekenhuis wel gewoon dat de kindjes worden gewassen. Of dat thuis ook dagelijks gebeurd weet ik niet. Er is in de indook dagelijks een visite van de arts. Zij bekijkt de patiënt en schrijft alles op in het dossier. In de outlook heeft iedere patiënt een eigen patiëntendossier waar de stempel op komt en waar de arts zijn bevindingen schrijft. Ook de voorgeschreven behandeling en medicijnen staan erop. Ja dat was het weer zo'n beetje. Tot hoor doei

Miriam

Ik ben 54 jaar, woon in Zuid Limburg. Ik werk als gespecialiseerd HBO Verpleegkundige in de wijk. Ik ben getrouwd met Peter en wij hebben 3 kinderen en schat van 1 kleindochter. Mijn hobby's zijn lezen wandelen ballonvaren lekker eten en verre reizen.

Actief sinds 26 Maart 2014