nieuwjaar in Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu nieuwjaar in Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

nieuwjaar in Calkutta

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

15 April 2014 | India, Calcutta

Gisteren op de outlook gewerkt. Zoals steeds op de maandag erg druk. Artsen waren laat en de mensen wachten geduldig staande zitten of zelfs slapend op de bankjes in de gang. Als de artsen komen dan beginnen ze metten met het spreekuur. Dus wel kregen al snel een aantal mensen die moesten gespoten. Ik heb geholpen met de wonden schoonmaken en mocht zes een wond van de arts zelfstandig doen. Daarna ben ik gaan kijken op het laboratorium waar bloed wordt geprikt. Niet zoals bij ons met vacuüm naalden mar met gewone 2 cc spuiten waarmee ook de diclofenac zet. Ik heb ook een aantal mensen geprikt. Lastiger als bij ons. Bij donkere mensen zie je de aders Moeilijker Dan Bij Blanke Mensen. Als er is geprikt word de stamper eruit gehaald word er een schepje antistolling erbij gedaan en terug in de verpakking geen met de patiënt gegevens erom heen. Een kamer verder worden de meest simpele gegeven bekeken. Voor uitgebreid lab gaan de .eisen nar een andere huis. Maar bloedsuikerspiegel leverfunctie en n iet uitgebreide nierfuncties kunnen ze hier doen. Nat alle patiënten weg waren zijn wel ij ons favorieten restaurant gaan eten. In de informatie Door met de kindjes gespeeld. Lekker onder geplast door de jongste van het stel. Maar droogt wel snel. Samen avonds meting met Dr. Sujit en daarna vrij. Want morgen vrij. Is nl nieuwjaar. Dus ben ik met de groep Italianen .een gegaan. Die .oosten nog hun ticket regelen en daar al wat drinken op te dakterras van een Hotel.. nog 2 sjaals gekocht en 1 broek. Rustig .in tonic gedronken en genoten van de rust. Met de taxi naar huis terug. Vandaag lekker geslapen en wat gelezen. Met peter gebeld. Heerlijk een dagje luieren en rustig aan doen. Straks pizza eten met de hele groep. Zaterdag is er een workshop van alle vrouwen die meedoen aan het micro krediet. Zij ertegen hun ervaring en wij vertellen over wat wij doen in ons eigen land. Hoe wij leven. Werkenden en onze dagen vullen. Samen avonds maken weer voor onze groep eten uit eigen land. Haha ik maak friet.en het Zweedse meisje maakt pannenkoeken. De rest weet ik niet. Wel laten of suggesties verrassen. Zo dat was het weer. Gmail aankleden voor naar de pizzeria. Doei.

• 16 April 2014 - 17:51

Astrid:

Een hele andere wereld waarin je zit. Interressant hoe het daar gaat. Enne... gelukkig nieuwjaar! ;)