vandaag in de outlook en naar het adoptiekind. - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu vandaag in de outlook en naar het adoptiekind. - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

vandaag in de outlook en naar het adoptiekind.

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 April 2014 | India, Calcutta

Vanmorgen met verschillende mensen naar de outdoor gegaan. Dat wat het weer druk. Ik heb vandaag weer veel spuiten gezet. Verder aardig wat wondzorg gedaan. Rond 1 uur ging een deel van de groep eten. Zij vertrokken erna richting Varanazi. Ze komen zondagmiddag weer terug. Wij gingen rond half 2 eten en daarna naar de indoor. Het blijft ons verwonderen dat er zo onzorgvuldig word omgegaan met de hygiëne. Ondanks dat wij zeggen dat het ander kan. Het verband word op de tafel gelegd waar ook andere dingen zoals de patiënten kaarten liggen en ook met gaasjes en watten word gelegd. Er word ook gewoon op de bank waar de patiënt zit de wond behandeld. Hier komt etter uit en die word behandeld met betaling en dan verbonden. Ja het zou beter kunnen. Ook als je ziet dat soms nog veel zalf in de tobben zit en deze echt leeggemaakt worden. Wij jammer. De verweersters kunnen nog veel leren. Zouden toch theorie moeten hebben en niet alleen praktijk.
Vanmiddag zijn we met 4 mensen op bezoek geweest waar 2 adoptie kinderen zijn. WIJ leuk om dit te zien. De een zat op de middelbare school en de
Europese andere al op de universiteit. Ja dat is fijn. Gaat niet altijd goed. Soms mikt het project ook wel. Maar gelukkig gaat het meestal wel goed. Daarna hadden we bespreking over de workshop van zaterdag. Dan komt. En 50 vrouwen workshops houden en wijten dan vertellen hoe het met emancipatie in ons is. En hoe het voor ons als vrouw is in ons land. Lijkt me heel. Ondertussen wat het weer bijna 8 uur en gingen we met ons 6e nar het gasthouse terug. De tjoektjoek wat weer een hele onderneming en ik heb dan ook een filmpje gemaakt en doorgestuurd nar Peter en karen. Terug naar het gasthouse ving ik een gekko. Haar die vond het niet en probeerde mij te bijten. Ik schrok en gooide hem naar Jelle. Haha die schrok nog harder en begon te gillen. Wij allemaal lachen. Ik het gasthouse gezellig samen te gegeten. Ik hadden met Jullie eieren gemaakt met brood en meloen. 2 van de Italianen heden noedels. En de andere 2 hadden fruit en groenten. En de rijstepap van mij als toetje. Een van de Itianen hadden zijn beurs kapot. Die heeft hij met hechtdraad gemaakt. Zo kon iedereen even leren hechten. Nou de wasmachine het weer oorhangers. Voor iedereen Limburg vast fijn weekend. Ik moet nog 2 dagen werken. Doei.

• 17 April 2014 - 22:22

Jeanne LE:

Hoi Miriam

hou je 't daarachter nog 'n beetje uit?
    zo te lezen is jullie medische hulp daar echt nodig
    hoelang blijf je er nog?
    ik wens ook jou fijne paasdagen
    al zul je er daar denk ik weinig van merken
    hier hadden we vandaag een mooie dag om van te genieten
    zoals ze zeggen word 't kouder
    echt hollands weer
    ik wens je nog veel plezier,en leerzame momenten toe

groetjes,Jeanne (LE)

• 20 April 2014 - 16:41

Natasja:

Hoi Mir,
    VROLIJK PASEN!!Vanmorgen eitje getikt op jou!Je kunt al bijna gaan aftellen ,geniet nog effekes.Enne geen Gekkos vangen Getsie.
    Lekker gebruncht met de kids in het zonnetje,en genoten van het gezin.
    Veel geregeld voor nieuwe collega begint volgende week.
    Nog steeds op zoek naar pand......
    Je maaakt toch wat mee daar hopelijk heb je ook nog even tijd voor jezelf ,we redden ons maar missen je ook,
    blij als ik je weer zie,
    Liefs de Paashaas