Pasen in Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Pasen in Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Pasen in Calkutta

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 April 2014 | India, Calcutta

Afgelopen vrijdag zijn we nadat we in de outlook hadden gewerkt naar het voetballen gaan kijken tussen de verschillende groepen van iIMC zij worden gesponsord Door FC Milaan. Wij werden verwelkomt met een roos.wel grappig. Span ene wedstrijd. En Alex evenaren Italië hield de jeugd aardig bezig met spelletjes. Resultaat drijfnat van het zweet en zeer tevreden kinderen. We vroegen ons af waar hij met deze hitte de energie vandaan haalt. Zaterdag was het druk. Eerst naar de outdoor en erna toe we terug kwam. En toen we terug kwamen zat de hele groep 50 vrouwen al vol aandacht te luisteren naar wat er gezegd werd over emancipatie en hoe bereiken wel dat op de goede manier. Het liep heerlijk uit. Ook. Bijna 2 uur waren ze nog met het ochtend programma bezig. En eigenlijk hadden ze lunch al op en moesten al met het .middagprogramma bezig zijn. Maar in India zijn ze ook niet zo snel. Uiteindelijk was het ook. 7 uur aflopen in plaats van 16.30 uur. Vanmorgen Pasen. Als eerste mijn paashaasjes van Natasja neergezet. En een foto gemaakt van de kleine mishandelde beesten. Ze kwamen verkreukeld uit het zakje. Ochgerm zou Karen zeggen. Geen paasontbijt maar wel koffie.Iedereen een paasgroet gestuurd. Met een foto. Kreeg leuke foto's terug. Uitgeslapen tot bijna half 9. Daarna gedoucht en opgeruimd. Wat was gedaan. Beneden koffie gedronken. Was onderhand bijna 10 uur. Vroegen ons ze Belgische Vrienden Of Ik Meeging Naar de bloemenmarkt en naar de brug. Ja had ik welzijn in. Dus snel mijn camera gepakt fles koud water in de tas en we gingen. Met de metro naar bijna het eindpunt. Vandaar een stuk lopen. Maar we waren verkeerd. Geen probleem we pakken een taxi. Maar de chauffeur vroeg 200 roepies en wist niet waar hij heen moest. Hij snapte er helemaal niks. Haar politieagent te erbij gedaald die legde uit waar hij heen moest. Opnieuw onderhandelen over de prijs. Ok dan voor maximaal 80 roepies. 1 euro. Nou dat was goed. Wij ij hoefde we niet te zoeken en lopen. Warmte blijft tussen de gebouwen hangen en de stank ook. Was niet echt fijn. Uiteindelijk zijn we naar de bloemenmarkt geweest. Over de brug terug gelopen naar het station. En daar een taxi terug gepakt naar parkstreet. Daar bij MC. Donald gaan eten. Vorige keer had ik n burger die niet zo lekker was. Nu had ik sinds 3 weken weer vlees. Lekker kip met frite en cola. Als toetje een kinderijs met chocoladedip. Genoten vanmiddag paasmaal. Was bijna 4 uur en de Belgen gingen eten bij de ouders van een studie vriend. Dus terug naar de gasthouse en hun het kadootje gehaald en gingen weer op weg naar hun afspraak. Ik lekker mijn kleren gewassen en wat gegeten. Had een annanas die erger was. Had ik niet verwacht. Nog even met het thuisfront gebeld en geappt. En nog uurtje geslapen. Ondertussen is het hier bijna 1 uur dus ga nog even lezen en slapen. Morgen weer een drukke dag. Doeii.

• 20 April 2014 - 21:05

Natasja:

Ha,ha wat leuk dat je mijn kuikentjes echt heb meegenomen.wist alleen niet dat ze zo snel veranderen zouden in paashaasjes ha,ha.
    Je heb het zo druk dat de dagen omvliegen geloof ik zo.
    Geweldig dat je toch even in gedachten met Pasen even bij ons was
    Tot gauw en hou je goed
    Welterusten