Verder naar Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Verder naar Calkutta - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Verder naar Calkutta

Blijf op de hoogte en volg Miriam

08 Januari 2016 | India, Calcutta

Veder naar Calkutta. Op de luchthaven in Dubai hebben wij lekker Starbucks gedronken. Nou Karen hier had je zo je kaart vol gehad. 8 stuks. En toen met ons 5 op weg naar het vliegtuig. Ivo, Dianne, en Emma bleven achter. Door een foutje van hun zelf moesten ze nog wachten tot half 1 de dag erna. En dan pas komen hun. Toen wij in Calkutta aankwamen moesten we bij de immigratie diensten papieren invullen en een irisscan maken en elektronische vingerafdrukken. Daarna de koffers van de band halen en naar de uitgang. Daar werden we opgewacht door iemand van het centrum. En we gingen met de grote ambulance wagen mee. Deze wagen heeft ongeveer 15 plaatsen en wordt gebruikt voor de artsen en verpleegkundigen te vervoeren naar de ziekenhuizen en poliklinieken. De groep werd afgezet bij het hotel en ik in het gasthuis. Ik zou op de bovenste verdieping slapen. Dus alles naar de 3e verdieping. Had ik net alles uitgepakt en koffie gedronken. Wilde ik mij gaan douchen. Kwam dr. Sujit mij halen. Of ik tot maandag in de indoor lees het ziekenhuis wilde slapen. Want er moesten nog enkele mensen ondergebracht worden. De Australische mensen konden dan op 1 kamer. Prima maar gvd. Opnieuw slepen met 30 kg koffer en met 3 rugzakken aan spullen. Ik was met de hulp van de chauffeur net goed en wel boven. Nou ja alles weer naar beneden. Nu slaap ik op een ruime kamer in het ziekenhuis. Leuke mensen uit Australië kennis gemaakt. En een jonge arts uit Australië is daar met zijn vrouw. Die kwamen van n rondtoer Kaki terug. Vonden het ook allemaal geweldig. Die komen ook speciaal voor het kinderfestival wat zondag begint. Leuk ook dat de mensen van de indoor mij nog konden. Allemaal zo vriendelijk en blij. Haha meteen kwamen ze kijken toen ik de koffer opende met verband en allerlei spullen zoals knuffels en het snoep. Daar in het ziekenhuis kon ik meteen aan de slag. Germ n jongetje had n brandwond en moest verbonden. Morgen krijg ik een klein jongetje met brandwonden op armen en benen. Germ die worden nu gewoon met gewoon gaas verbonden. Met gevolg dat dat aan de wond plakt. Gelukkig heb ik veel verband en veel verschillende soorten. Kan ik mooi gaan verbinden. Gisteravond vroeg dr. Sujit of ik mee wilde naar Daki. Er was personeel te kort. Ja hoor. Leuk. En mijn spullen gaan mee. Omdat ik zo moe was ben ik op tijd gaan slapen. Maar nu 4 uur later klaar wakker. Daarom maar het verslag gaan schrijven. Mijn jetlag is al begonnen. Rieki was moe en was in het hotel gebleven. Rien, Magareth en Peter waren nog gekomen en kregen een rondleiding. Peter is natuurlijk bekend. Die gingen mee de andere van de groep halen van het vliegveld. En hun gingen nog eten. Ik had wat gegeten in het ziekenhuis. Had ook niet veel honger. Was op een gegeven ogenblik alleen maar moe. Nog effe. Emma was opeens in paniek op t vliegveld. Ze had 2 tasjes en was een kwijt met papieren. Uiteindelijk vond ze van alles terug tussen de andere spullen. Peter was zijn beurs kwijt, maar gelukkig ook weer terug gevonden. Rien in voor de 7e keer opa geworden. Gefeliciteerd Rien. Dat het een gelukkig en gezond kindje mag zijn. En ik ben mijn olifantje kussen kwijt. Of die nog in n auto ligt. Morgen maar eens kijken. Nou ik ga nog even lezen en toch maar proberen te slapen. Tot horens. Doei vanuit een warm 27 graden Calkutta

Tags: Vliegen, India, IMCN