Woensdag - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

13 Januari 2016 | India, Calcutta

Woensdag. Vandaag begint onze dag om kwart voor zes met opstaan. Koffie en aan kleden. Boterham voor in de auto mee. We vertrekken om 06.40 uur met de auto. Dat is ruim 3 uur rijden. Halverwege kunnen we eten kopen. Maar Sunil heeft ook eea gekocht. We rijden verder en als we aankomen gaan wij met de boot verder. Dit wisten wij niet. We genieten van de boottocht. We komen uiteindelijk iets over 12 uur aan op het eiland. Onderweg zien we verschillende kleine eilandjes voorbij trekken. Ziet erg mooi uit. Er worden grapjes gemaakt en spelletjes gedaan . Rieky en Dianne zijn niet mee. Rieky moest de administratie controleren van IIMC en Dianne voelde zich niet lekker. Wij werden op het eiland. De naam is mij ontschoten, ontvangen met bloemen en een roosje voor iedereen. Leuk. Gisteren hadden wij ook al een hele bloemenkrans. Er werden door de kinderen dansjes uitgevoerd. We kregen black thee en de alom bekende mariekoekjes. Er werd door de burgemeester het schoolhoofd en nog enkele mensen gesproken. En ook door een aantal mensen van ons. Ik heb erna kleine prijzen uitgedeeld die door de school waren klaargezet. Daarna werd er opnieuw gedanst. De kinderen hadden weer hun best gedaan. Na afloop van de festiviteiten was er een lunch. Rijst vis en groenten. Was goed gezorgd. We liepen terug door het dorp naar de boot. We konden de rieten hutten met hun vee bewonderen. Koeien kalveren en zelfs jonge geiten. Die waren leuk. Even mee op de foto. Ze hadden de navelstreng nog aan de buik hangen. Uiteindelijk terug naar de boot. De schipper sliep en lag midden op het water. Uiteindelijk kregen we hem met een flinke toeter wakker. Dus konden we de boot op. Rond half 7 bij de auto en weer verder met de bus. Rond 10 uur terug bij IIMC. De andere moeten nog met de tjoektjoek en de metro naar het hotel. Ik ga naar mijn kamer en maak me koffie. Daarna douchen en lekker in bed lezen. Morgenvroeg poli. Wondzorg. Ben benieuwd.