Zondag - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Calcutta, India van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 Januari 2016 | India, Calcutta

Zondagmorgen. Vandaag de kindjes met de brandwonden verzorgd. Er zijn 3 kindjes met brandwonden. Deze kindjes zijn erg bang en het kost veel tijd om de brandwonden te verzorgen. Het is erg moeilijk om de kindjes te verzorgen. Je kunt ze niet uitleggen wat je gaat doen. De kindjes zijn onder de 4 jaar en harstikke bang. Steeds opnieuw de behandeling. Troosten lukt niet en ook een mooie knuffel helpt niet. Ook begrijpelijk want het is erg pijnlijk. De wonden verschillen in grote. Bij het eerste kindje is het een wond op het been die is ongeveer 4 bij 5 cm. Bij het 2e kind is het een wond op de arm van 6 bij 5 cm en de 3e is vanaf de heup tot aan de knie. En dan zeker 6 cm breed. Ik heb gelukkig goede vetgazen. Maar dan is het nog een heel karwei. Ik krijg zelf tranen in mijn ogen. Het is elke dag opnieuw een strijd en veel pijn. In de middag ben ik vrij en ga met de metro naar parkstreet. Daar tref ik Ivo en Dianne en samen gaan we wandelen door de stad. Het is mijn 2e middag vrij. De rest heb ik gewerkt. We komen in de Garden van Eden terecht. Deze doet de naam eer aan. Rust en mooi aangelegde tuin. Omdat we naar de botanische tuin wilde gaan we wel verder. We wilde met de boot, maar deze was vorig jaar gezonken en er waren doden gevallen. Hierdoor was deze uit de vaart gehaald. Uiteindelijk vonden we een taxi en gingen we met de taxi naar de tuin. Deze is erg verwaarloosd. In het midden van de tuin vind je de boom van ruim 200 jaar oud met een omvang van 2 ha. Geweldig om te zien. De cactus tuin was gesloten. En de palmen serre was triest om te zien. De bomen groeien door alles heen en het is heel rommelig. Zonde dat het zo verwaarloosd is. Onderweg in de tuin komen we Emma en Magreth tegen. Samen gaan we verder. We drinken koffie op de terugweg en gaan later met de hele groep naar de pizzeria. Voor mij de 2e keer met de groep eten. Erg gezellig. Om 9 uur de metro terug naar mijn kamer. De groep gaat naar 1 halte eruit en vertrekt naar het hotel. Ik morgen weer werken.