Voorbereidingen zijn begonnen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen zijn begonnen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Miriam Wijnen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen zijn begonnen.

Door: Miriam Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 September 2017 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk is het dan zo ver. De voorbereidingen zijn begonnen. Na verschillende overwegingen hebben we toch besloten om weer terug naar Kalkutta te gaan. Peter gaat mee, en ik vind dat zo leuk. Ook om hem te kunnen laten zien waar voor een deel mijn hart ligt. Het is leuk om te kunnen laten zien waar ik heb gewerkt. En opnieuw ga werken. Maar ook tijd voor plezier en samen Kalkutta te gaan verkennen. Erg fijn is het, ik heb weer veel verband materialen gekregen van verschillende apothekers en van Medireva. Hier kan ik weer mee vooruit. We slapen in de outdoor van het ziekenhuis. Hopelijk kunnen we ook mee naar Daki. Daar ligt ook een ziekenhuis met polikliniek. Verder wil ik Peter graag meenemen naar Parkstreet. Het huis van Moeder Theresa. En naar een museum. En natuurlijk het Elisabeth Memorial en naar de bloemenmarkt. We zullen onze tijd om krijgen. Groetjes

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Naar Calkutta september 2017.

Opnieuw ga ik naar Calkutta. En al heel snel. Vanaf zondag gaat mijn nieuwe reis beginnen. De voorbereidingen zijn al weer in volle gang. Toen ik eenmaal besloten had om weer terug te gaan naar Calkutta, heb ik meteen weer actie ondernomen. Ik heb dan ook weer een flinke koffer vol met verbandmaterialen bij me. En ook kleren voor de kleine baby's en nu ook spullen voor volwassenen. Gekregen van een cliënt. Erg lief van haar. De babyspullen heb ik van onze oudste dochter gekregen. Het fijnste vind ik dat deze reis mijn man Peter ook meegaat. Ik vind het fijn om hem ook te laten zien waar ik elke keer heen ga. Het werken in de ziekenhuizen is voor mij ontspanning. Maar ik vind het leuk om iedereen weer terug te zien. De arts en zijn familie, maar ook de mensen die er op de outdoor werken. Het is de bedoeling dat ik in het ziekenhuis ga werken en op de poliklinieken. Vooral de wondzorg is belangrijk en ik hoop dat ik mensen en kinderen met brandwonden en bacteriële wonden kan helpen. Verder ga ik kijken of ik het sponserkind van Margareth een fiets kan kopen. En gaan wij nog een koe schenken. die koe krijgt de naam de Karen. Naar onze jongste dochter. Een vechter, die het wel verdiend om op deze manier geëerd te worden. Verder wil ik Peter graag een deel van Calkutta te laten zien. Zoals het moederhuis van moeder Theresa. En de stad, zoals ik het heb ervaren. Met het museum, de brug, de bloemenmarkt, en naar het eiland Daki. We zullen onze tijd hard nodig hebben, maar wij zullen zeker genieten. Basic, maar vooral veel respons krijgen van de bevolking. Die blij zijn met alle hulp. De koffers staan al klaar. De rugzakken moeten nog ingepakt. En wij hebben er zin in. En we weten dat we met open armen worden ontvangen bij India Institute for Mother and Child.
Groetjes Miriam